Frågor och svar

Här finner du svar på de vanligaste frågorna. Hittar du inte svaret på din fråga, tveka inte att kontakta oss.

Vad innebär nöjd kund garanti?

Om ni inte skulle vara nöjda med er barnvakt efter er första vecka tillsammans har ni rätt att avsluta samarbetet utan att ni blir debiterade för anlitade timmar. 

Kan vi skynda på processen på något sätt?

Vi rekommenderar att vara så flexibla som det går med dagar och tider. Har ni krav på en barnvakt ur en viss kategori kan det ta längre tid att få en presentation, då de flesta barnvakter tillhör standardkategorin. Det kan också ta längre tid att hitta en passande kandidat om ni har krav på exempelvis särskilda språkkunskaper eller körkort.

Om debitering

Vi har inga startavgifter och hela sökprocessen är kostnadsfri. Först efter att du samtyckt till barnvakten efter första mötet börjar timdebiteringen. Minimiavgiften är 2,5 timmar/tillfälle och en faktura skickas månaden efter att du anlitat barnvakten.

 

Har vi någon uppsägningstid?

Vi har två slags upplägg: ett obundet och ett bundet. Det obundna upplägget är helt flexibelt och har ingen uppsägningstid. Med ett bundet upplägg fastställs ett minimum antal timmar/månad som kunden debiteras för och som barnvakten ska vara tillgänglig för, båda parter 1 månads uppsägningstid.

Varför ska vi välja Nanny.nu?

Nanny.nu har funnits i över 15 år och var bland de första barnvaktsföretag som startades i Sverige. Genom åren har vi hjälpt tusentals familjer och flera gånger blivit prisbelönade.

Utöver att hjälpa familjer med barnpassning och omsorg anlitas vi också flitigt av både företag och kommuner och vi är, så vitt vi vet, det enda barnvaktsbolaget som har kollektivavtal för sina anställda.

Om vi blir sjuka, blir vi debiterade eller kan vi flytta timmarna till nästa månad?

Vid sjukdom blir ni i regel debiterade för timmarna enligt avtalet för att täcka barnvaktens lön. Om ni däremot är överens med er barnvakt om att flytta timmarna till en annan dag går det självklart bra. Så länge ni och er barnvakt bekräftar detta till oss utgår ingen debitering för det avbokade tillfället. 

Vad händer om barnvakten blir sjuk?

Vi försöker gärna hitta en ersättare, ring oss så snart ni vet om detta så söker vi efter en redan anställd barnvakt som kan rycka ut. Tyvärr kan vi dock aldrig garantera att vi hittar en ersättare. En rekommendation för ökad flexibilitet är att ha två barnvakter att anlita.

Får vi träffa barnvakten först?

Ja! Först får ni en barnvakt presenterad via mail med ett filmklipp och får bestämma om ni vill träffa barnvakten på ett första möte. Nannynu! hjälper till att koordinera mötet som brukar ta 30-60 min och är kostnadsfritt. Nannynu följer upp mötet dagen därpå, kändes allt bra kan ni komma igång.

Behöver vi sätta ett fast schema?

Har ni bundet avtal bestämmer ni vilka dagar och tider barnvakten ska vara tillgänglig och två veckor i förväg fastställs schemat. Har ni obundet upplägg behövs inget exakt schema men bäst är om ni ger ett ungefärligt schema så att vi tar fram en barnvakt med rätt tillgänglighet och förväntningar.

 

Hur länge får vi vänta på en barnvakt?

Det är tyvärr svårt att säga och beror på urvalet av barnvakter i ert område. Vi är också noggranna med att matcha ihop er med en barnvakt med rätt erfarenhet och tillgänglighet. Vi har ett snitt på fem arbetsdagar men har ni särskilda önskemål på t.ex. körkort eller språkkunskaper kan det ta längre tid.

Kontakta oss

Kontakta kontoret under våra öppettider:

Måndag - torsdag 09.00 – 17.00.

Fredag 09.00 – 16.00.

Telefon

010-160 02 00

E-post

Övriga frågor

bemanning@nanny.nu

Adress

Arenavägen 39 12177 Johanneshov

Visa på karta

Kontakta oss via formulär

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig.
Namn(Obligatoriskt)
Ort
Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på NannyNu AB, orgnr. 556662-0851 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata