Rebecca David, konsultchef på Nannynu!

”Det har också varit spännande att vara en del av Nannynu!s resa; från ett relativt litet och nystartat företag till den stora verksamhet vi har idag.”

Rebecca David, konsultchef

Den rätta matchningen är receptet för ett långt samarbete.

Om Rebecca

Rebecca David

Född: 1984
Familj: Sambo Jesper
Roll på Nannynu!: Började 2010 som konsultchef och är idag teamledare för konsultcheferna.
Bakgrund: Född och uppvuxen i Sollentuna och bodde under studietiden i Umeå. Pluggat och rest i Australien, bor numera i Solna.

Varför jobbar du på Nannynu?

Jag började på Nannynu! 2010 och stortrivs än idag! Det är riktigt roligt att prata med och lära känna nya familjer, ta del av deras behov och önskemål för att sedan matcha ihop dem med en passande barnvakt.

Sedan tidigare har jag arbetat flera år som vikarie inom förskola och skola så det är en perfekt kombination att få kombinera det med min personalvetarexamen.

En annan viktig del är förstås alla härliga kollegor! Vi har roligt på jobbet, hjälps åt och har en härlig stämning. Det har också varit spännande att vara en del av Nannynu!s resa; från ett relativt litet och nystartat företag till den stora verksamhet vi har idag. Entreprenörsandan har alltid varit stark och tillsammans har vi utvecklat företaget. Det är faktiskt rätt häftigt!

Hur tänker du för att få till ett lyckat och långsiktigt samarbete mellan familj och barnvakt?

Det är helt grundläggande att familjen och barnvakten känner sig trygga med varandra. Vi gör ju noggranna bakgrundskontroller och intervjuar samtliga kandidater men det första mötet mellan familj och barnvakt är också otroligt viktigt. Där får de lära känna varandra och se att det finns personkemi; det lägger grunden för det fortsatta samarbetet.

En god kommunikation och dialog är också en avgörande faktor för att samarbetet ska fungera. Att man kan ge och ta och arbetar tillsammans för att få allt att fungera så bra som möjligt.

Att vi på Nannynu gör regelbundna uppföljningar med barnvakt och familj tror jag också är viktigt. Ofta får vi väldigt fin feedback som vi återkopplar och det blir en extra pepp.

Hur jobbar ni för att få barnvakterna att känna sig som en del av företaget?

På samma sätt som vi vill uppfylla varje familjs behov och önskemål vill vi tillmötesgå barnvakternas olika förutsättningar. Vi lyssnar in dem och gör vårt bästa för att pussla ihop dem med en familj som ska passa utifrån var, när och hur de vill jobba. Vi ligger nära barnvakterna och följer upp så att de trivs och får jobba så mycket som de vill. Årligen gör vi också en nöjd-medarbetar-enkät för att fånga upp deras tankar och idéer. Kort sagt gör vi allt för att få dem att känna sig så uppskattade och värdefulla som de är – både för familjerna och för oss som företag.

Varför behövs Nannynu?

Nannynu! fyller en viktig funktion på arbetsmarknaden när det gäller att skapa nya jobb, inte minst för unga människor. Det är ett bra extrajobb och många av våra barnvakter tar sitt första steg in på arbetsmarknaden. Det är ju ett otroligt ansvarsfullt arbete som kräver pålitlighet och god kommunikation; sådant som många arbetsgivare söker och barnvakterna får referenser och intyg med sig inför framtiden.

Ur familjens perspektiv handlar det om att hjälpa föräldrar att lättare få ihop vardagen och livspusslet. Att ge dem möjligheten att komma ikapp på jobbet eller få tid för sig själva. Det blir en extra bra stund för barnen också som får en barnvakt som fokuserar bara på dem och kan hitta på roliga saker, som en vuxen lekkompis.

Vad tycker du om att göra när du inte är på kontoret?

Jag sjunger i kör och spelar piano. Tränar på Friskis och umgås med nära och kära. Gillar att resa! Lägger också en del tid på ljudböcker och podcasts samt spelar Wordfeud-turneringar.

Kontaktperson

Robert Bällstav

Kommunikationschef