Frågor och svar

Här finner du svar på de vanligaste frågorna. Hittar du inte svaret på din fråga, tveka inte att kontakta oss.

Vad innebär nöjd kund garanti?

Om ni inte skulle vara nöjda med er barnvakt efter er första vecka tillsammans har ni rätt att avsluta samarbetet utan att ni blir debiterade för anlitade timmar. 

Kan vi skynda på processen på något sätt?

Vi rekommenderar att vara så flexibla som det går med dagar och tider. Har ni krav på en barnvakt ur en viss kategori kan det ta längre tid att få en presentation, då de flesta barnvakter tillhör standardkategorin. Det kan också ta längre tid att hitta en passande kandidat om ni har krav på exempelvis särskilda språkkunskaper eller körkort.

Om debitering

Vi har inga startavgifter och hela sökprocessen är kostnadsfri. Först efter att du samtyckt till barnvakten efter första mötet börjar timdebiteringen.

 

Har vi någon uppsägningstid?

Vi har två slags upplägg: ett obundet och ett bundet. Det obundna upplägget är helt flexibelt och har ingen uppsägningstid. Med ett bundet upplägg fastställs ett minimum antal timmar/månad som kunden debiteras för och som barnvakten ska vara tillgänglig för, båda parter 1 månads uppsägningstid.

Varför ska vi välja Nanny.nu?

Nanny.nu har funnits i över 15 år och var bland de första barnvaktsföretag som startades i Sverige. Genom åren har vi hjälpt tusentals familjer och flera gånger blivit prisbelönade.

Utöver att hjälpa familjer med barnpassning och omsorg anlitas vi också flitigt av både företag och kommuner och vi är, så vitt vi vet, det enda barnvaktsbolaget som har kollektivavtal för sina anställda.

Om vi blir sjuka, blir vi debiterade eller kan vi flytta timmarna till nästa månad?

Vid sjukdom blir ni i regel debiterade för timmarna enligt avtalet för att täcka barnvaktens lön. Om ni däremot är överens med er barnvakt om att flytta timmarna till en annan dag går det självklart bra. Så länge ni och er barnvakt bekräftar detta till oss utgår ingen debitering för det avbokade tillfället. 

Vad händer om barnvakten blir sjuk?

Vi försöker gärna hitta en ersättare, ring oss så snart ni vet om detta så söker vi efter en redan anställd barnvakt som kan rycka ut. Tyvärr kan vi dock aldrig garantera att vi hittar en ersättare. En rekommendation för ökad flexibilitet är att ha två barnvakter att anlita.

Får vi träffa barnvakten först?

Ja! Först får ni en barnvakt presenterad via mail med ett filmklipp och får bestämma om ni vill träffa barnvakten på ett första möte. Nannynu! hjälper till att koordinera mötet som brukar ta 30-60 min och är kostnadsfritt. Nannynu följer upp mötet dagen därpå, kändes allt bra kan ni komma igång.

Behöver vi sätta ett fast schema?

Har ni bundet avtal bestämmer ni vilka dagar och tider barnvakten ska vara tillgänglig och två veckor i förväg fastställs schemat. Har ni obundet upplägg behövs inget exakt schema men bäst är om ni ger ett ungefärligt schema så att vi tar fram en barnvakt med rätt tillgänglighet och förväntningar.

 

Hur länge får vi vänta på en barnvakt?

Det är tyvärr svårt att säga och beror på urvalet av barnvakter i ert område. Vi är också noggranna med att matcha ihop er med en barnvakt med rätt erfarenhet och tillgänglighet. Vi har ett snitt på fem arbetsdagar men har ni särskilda önskemål på t.ex. körkort eller språkkunskaper kan det ta längre tid.

Kontakta oss

Kontakta kontoret under våra öppettider:

Måndag - torsdag 09.00 – 17.00.

Fredag 09.00 – 16.00.

Telefon

010-160 02 00

E-post

Övriga frågor

bemanning@nanny.nu

Adress

Arenavägen 39 12177 Johanneshov

Visa på karta

Kontakta oss via formulär

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig.
Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.
Namn(Obligatoriskt)
Ort

This website uses cookies

Cookies ("cookies") consist of small text files. The text files contain data which is stored on your device. To be able to place some type of cookies we need your consent. We at NannyNu AB, corporate identity number 556662-0851 use these types of cookies. To read more about which cookies we use and storage duration, click here to get to our cookiepolicy.

Manage your cookie-settings

Necessary cookies

Necessary cookies are cookies that need to be placed for fundamental functions on the website to work. Fundamental functions are for instance cookies that are needed for you to use menus and navigate the website.

Statistical cookies

To know how you interact with the website we place cookies to collect statistics. These cookies anonymize personal data.

Ad measurement cookies

To be able to provide a better service and experience we place cookies to tailor marketing for you. Another purpose for this placement is to market products or services to you, give tailored offers or market and give recommendations on new concepts based on what you have bought from us previously.

Ad measurement user cookies

In order to show relevant ads we place cookies to tailor ads for you

Personalized ads cookies

To show relevant and personal ads we place cookies to provide unique offers that are tailored to your user data